Dnes 20. 11. na naší škole proběhl preventivní program zaměřený na zvládání stresu u dětí a dospívajících.
Každá třída absolvovala svůj vlastní blok programu, díky čemuž se žáci mohli otevřeněji bavit a řešit situace, které se týkají přímo jejich věku. Žáci zkoumali, co všechno může stres vyvolat, jak vzniká a jak s ním mohou pracovat. Lektor jim ukázal, že stres se neobjevuje z ničeho nic – má svůj průběh. Něco ho spustí, v hlavě se objeví určité myšlenky, které vyvolají emoce, tělo na ně reaguje a následně přichází reakce navenek.










V další části programu pracovali s kartičkami hodnot. Každý žák si vybral pět hodnot, které jsou pro něj v životě nejdůležitější. Pro některé byla zásadní rodina, důvěra, zdraví či přátelství, jiní zvolili kariéru, prestiž, peníze nebo osobní růst. Diskuse ukázala, jak moc se naše hodnoty liší – a jak ovlivňují to, co nás stresuje i co nám pomáhá.
Nechyběla ani debata o negativních spouštěčích stresu, mezi které patří například kouření, alkohol, drogy, agresivita, izolace, samota nebo tlak na výkon. Žáci si připomněli, že tyto faktory stres nejen zhoršují, ale mohou ho dlouhodobě udržovat.
A co na program říkali samotní žáci?
„Pán o tématu mluvil hezky a srozumitelně. Bylo to zábavné a naučné.“
„Bylo to poučné a dalo mi to hodně informací.“
„Bavily mě ty hry – dozvěděla jsem se nové věci o spolužácích.“
„Dozvěděla jsem se, jak nebýt ve stresu.“
„Zábavné aktivity, víc jsem poznal svoji třídu.“
„Dneska to bylo super, dozvěděli jsme se něco nového.“
„Strašně mě to bavilo a hodně jsem se naučil.“
„Chtělo by to takových akcí víc.“
„Nebyla to nuda, rychle to uteklo a bylo to poučné.“
„Dnešní dvě hodiny byly zajímavé, líbily se mi hry.“
Na závěr patří velké poděkování panu Dreslerovi za vedení programu, otevřený přístup a atmosféru, díky které se žáci cítili bezpečně a mohli se naplno zapojit.