Vrstevnické učení je forma, kdy se učí žáci od sebe navzájem. Výhodou je, že spolu mluví „stejným jazykem“, efektivně a srozumitelně si učivo předávají. Aktivizuje žáky, aby se aktivně účastnili besedy.
To říká teorie. V praxi to znamená, že je úžasné sledovat žáky, kteří dělají něco dobrovolně, s chutí, nadšením a přípravě věnují svůj volný čas. Nestydí se mluvit, rozvíjí svou slovní zásobu a odhazují ostych vystupovat a přednášet pro své spolužáky. Žákyně 9. B Adriana Onheiserová a Laura Denerová dočasně přejali v kolektivu vrstevníků pedagogickou roli a prováděli žáky 8. ročníku procesem osvojování učiva. Jejich projev byl přehledný, jasný, dynamický. Díky této besedě už všichni známe denní režim osmáků, složení jejich potravy, náchylnost k různým onemocněním, jejich laboratorní výzkumy na onemocnění cukrovky a jiné. Teorii o hlodavcích jsme obohatili o praktické zkušenosti.